Vážení partneři,
dovolujeme si Vás informovat o změně v oblasti zaměstnanosti, která v tuto chvíli probíhá.
Digitalizujeme podávání žádostí o zprostředkování zaměstnání a o podporu v nezaměstnanosti. Nově bude možné podávat žádosti online, skrz klientskou zónu Jenda – Klientská zóna MPSV.
Tato změna by mohla výrazně pomoci hned v prvních dnech nového roku, kdy tradičně dochází k největšímu náporu na pobočkách. Pokud tito klienti podají žádost online, nejen že se tím předejde dlouhým čekacím frontám, ale zároveň nebudou limitováni úředními hodinami.
Klienti mají 3 pracovní dny na to, aby se zaregistrovali na Úřad práce ČR, pokud chtějí, aby jejich evidence nabyla platnosti následující den po ukončení jejich zaměstnání. Jenda přináší výhodu v tom, že mohou využít online podání i během státních svátků či víkendů. To by, i vzhledem ke zkrácenému prvnímu pracovnímu týdnu roku 2025, mělo pro klienty znamenat více času na vyřízení žádostí. Nadále však platí, že ani online není možné žádat o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání dříve, než klientovi skončí pracovní poměr.
K přihlášení do Jendy je možné využít chytrý telefon, či jiné zařízení s přístupem k internetu. Bude tedy možné své záležitosti ohledně změny zaměstnání vyřídit opravdu kdykoliv a odkudkoli.
Samotné přihlášení probíhá přes Identitu občana, například eObčankou či bankovní identitou, čímž se ověří klientova totožnost. Rozhraní Jendy je navrženo tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější.
Vyplňování formulářů je velmi návodné a intuitivní – při vyplňování jsou nabízeny klientům varianty odpovědí a u pojmů, které by mohly být nejasné, naleznou vysvětlivky.
Bude-li k žádostem potřeba připojit dokument, stačí ho naskenovat či vyfotit mobilním telefonem a nahrát. Pokud by se stalo, že bude po podání žádosti něco chybět, bude klient na tuto skutečnost upozorněn.
Po přihlášení do Jedny, lze vybrat způsob, jakým jsou tyto notifikace zasílány – SMS zprávou či emailem. Zároveň se všechna upozornění propíšou i do klientské zóny.
Pokud klient nebude mít možnost či z nějakého důvodu nebude chtít využít online podání, může využít tzv. asistované podaní na pobočce úřadu práce. Možnost osobní návštěvy kontaktního pracoviště tedy nadále zůstane, změní se pouze forma podání žádosti.
Vyplňovat papírové formuláře již nebude možné, vše s klienty vyplní digitálně pracovníci úřadu práce.
Věříme, že tato změna přinese klientům řadu výhod a pomůže jim šetřit čas při vyřizování jejich záležitostí.
Mgr. Milena Vykoukalová
ředitelka Odboru Kontaktního pracoviště v Olomouci
T: + 420 950 141 317
M: +420 725 130 809
E: milena.vykoukalova@uradprace.cz
Úřad práce ČR – Krajská pobočka v Olomouci
Kontaktní pracoviště Olomouc
Vejdovského 988/4
779 00 Olomouc
Datová schránka: a2azprx
M. Majerové 45/25
783 36 Křelov - Břuchotín
IČ: 63028255
ID dat. schránky: yrnbnbs
Pondělí: 8.00 – 12.00 - 12.30 – 17.00
Úterý: 8.00 – 12.00 - předem objednaní - ZAVŘENO
Středa: 8.00 – 12.00 - 12.30 – 17.00
Čtvrtek: 8.00 – 12.00 - předem objednaní - ZAVŘENO
Pátek: zavřeno