Obecní úřad bude v pondělí 29. září 2025 uzavřen do 13:00 hod. z důvodu školení pracovníků k volbám.
V případě neodkladné záležitosti se můžete dostavit do 1. patra obecního úřadu.
Děkujeme za pochopení.
Obecní úřad bude v pondělí 29. září 2025 uzavřen do 13:00 hod. z důvodu školení pracovníků k volbám.
V případě neodkladné záležitosti se můžete dostavit do 1. patra obecního úřadu.
Děkujeme za pochopení.
Datum konání: 4. 10. 2025
Tým je tvořen 8 hráči:
Datum konání: 11. 10. 2025
Podzimní sběrová sobota :
|
11. října 2025 |
Křelov-Břuchotín |
(08.00-08.30 Břuchotín) |
|
|
|
(08.45-10.15 Křelov) |
Datum konání: 1. 10. 2025
Chtěli bychom Vás touto cestou informovat o úplné jednosměrné uzavírce silnice II/448 ul. Pasteurova ve městě Olomouc při akci „Pasteurova – přechod pro pěší“ v termínu od 1. 10. 2025 do 31. 10. 2025.
Dotčené linky VLD v závazku Olomouckého kraje 890302, 891364 dopravce ARRIVA autobusy a.s.; 890364 dopravce VOJTILA TRANS BUS s.r.o.
Návrh řešení dopravní obslužnosti po dobu trvání úplné uzavírky:
V souvislosti se souběžnou uzavírkou v ul. Jeremenkova, při které dochází k výraznému omezení silničního provozu v úseku hlavní nádraží – ul. Jeremenkova – ul. Pasteurova, budou spoje dotčených linek obousměrně odkloněny na objízdnou trasu po celou dobu této žádané uzavírky.
Spoje dotčených linek budou vedeny obousměrnou objízdnou trasou ze zastávky Olomouc,hl.nádr. po MK ul. Masarykova třída – III/03551 ul. Husova – II/448 ul. Komenského a dále ve svých trasách dle platných JŘ.
Zastávka Olomouc,Na Špici nebude obousměrně obsluhována bez náhrady.
Na dotčené linky 302, 364 (souhrnný 890364 a 891364) byly vypracovány návrhy výlukových jízdních řádů, které zasíláme v příloze k nahlédnutí, ve kterých je upřesněno vedení, časová poloha spojů a obsluha jednotlivých zastávek. Návrhy výlukových jízdních řádů budou v této podobě předloženy Dopravnímu úřadu ke schválení.
Datum konání: 16. 9. 2025
Úřad práce ČR pobočka Olomouc si Vás dovoluje informovat, že od 1. října 2025 vstupuje v platnost nový zákon o dávce státní sociální pomoci. Ten sjednocuje čtyři dosavadní dávky – přídavek na dítě, příspěvek na bydlení, příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení – do jedné vícesložkové dávky, tzv. superdávky.
V České republice se mění forma pomoci státu pro domácnosti s nízkými příjmy.
Od 1. října 2025 vstoupí v platnost nový zákon o dávce státní sociální pomoci. Čtyři dosavadní dávky – přídavek na dítě, příspěvek na bydlení, příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení – nahradí jedna vícesložková dávka, tzv. superdávka. Je koncipována tak, aby pokrývala náklady domácností na živobytí a bydlení. Zahrnuje také prvky týkající se pracovní aktivity, péče o děti a zohledňuje specifické situace některých domácností, například seniorů, samoživitelů a osob se zdravotním postižením. Místo několika žádostí se bude nově podávat jen jedna žádost za celou domácnost, a to jednoduše online v Klientské zóně Jenda nebo na kterékoli pobočce Úřadu práce ČR.
Nová žádost: kdo ji podává, kdy a co bude následovat
Superdávka se přiznává celé domácnosti. Žádost může podat kterýkoliv její plnoletý člen, pokud má souhlas ostatních. Ti pak již o dávku nežádají, protože je možné podat pouze jednu žádost za jednu domácnost. Domácnosti bude vyměřena jedna souhrnná částka, která zohlední situaci domácnosti na základě čtyř složek, tedy bydlení, živobytí, bonus na dítě a pracovní bonus.
Přechod z dosavadního systému na superdávku proběhne od října 2025 do dubna 2026. Domácnosti, které aktuálně některou z dávek pobírají, by si měly žádost o novou dávku podat v období od 1. října do 31. prosince 2025. Pokud tak neučiní, nárok na stávající podporu jim zanikne k 31. prosinci 2025 s poslední výplatou v lednu 2026 a nebude tedy možné plynule navázat na nový systém.
Noví žadatelé, kteří aktuálně nemají přiznanou žádnou z rušených dávek, si mohou o novou dávku státní sociální pomoci požádat od 1. října 2025 kdykoli a platí pro ně standardní řízení dle zákona.
O superdávku lze požádat dvěma způsoby. Nejjednodušší bude elektronické podání, ale stále zůstává také možnost osobního podání na pobočkách úřadu práce. Online lze žádat prostřednictvím Klientské zóny Jenda na webu jenda.mpsv.cz nebo v mobilní aplikaci, která je k dispozici ke stažení zdarma v Google Play a App Store. Lze zde žádost vyřídit jednoduše z pohodlí domova, bez front a mimo úřední hodiny. Do klientské zóny se občané přihlásí pomocí Identity občana, například bankovní identitou nebo Mobilním klíčem eGovernmentu. Informace o založení Identity občana jsou dostupné například na webu www.identita.gov.cz. nebo u jednotlivých bank.
Jenda klienty provede celou žádostí, sehraje si dostupné informace a vyzve je k doložení pouze dokumentů nezbytných k posouzení nároku. Ty mohou naskenovat, nahrát nebo jednoduše vyfotit mobilním telefonem a přiložit k žádosti.
Pokud někdo nemůže či nezvládne využít online podání a zvažuje návštěvu pracoviště úřadu, má možnost tzv. asistovaného podání přímo na pobočce Úřadu práce ČR.
Vzhledem k očekávaným frontám na pobočkách a sjednaným termínům s nejzranitelnějšími skupinami doporučuje úřad práce využít rezervaci termínu v objednávkovém systému na webu www.uradprace.cz/kontakty-na-pobocky. Bez tohoto termínu se klient může vystavit dlouhému čekání ve frontě.
Při osobní návštěvě úřadu je potřeba si přinést průkaz totožnosti, rodná čísla všech členů domácnosti, jejich souhlasy s řízením a potřebné dokumenty pro doložení nároku. Seznam dokumentů i vzor souhlasu naleznete na webu www.uradprace.cz/davka-statni-socialni-pomoci-superdavka.
Detailní a ověřené informace o superdávce a řízení podle nového systému naleznete pouze na oficiálních stránkách Úřadu práce ČR (www.uradprace.cz) a Ministerstva práce a sociálních věcí (www.mpsv.cz).
Datum konání: 16. 9. 2025
KIDSOK si dovoluje informovat o připravovaných změnách jízdních řádů pro rok 2025/2026. Tyto mají v plánu realizovat k celostátním změnám od 14. 12. 2025, a proto zasílají k připomínkování návrhy změn jízdních řádů autobusové dopravy. Jedná se o změny vyvolané připomínkami, které obdrželi v průběhu roku, a také nezbytné provozní změny. Přehled plánovaných změn od 14. 12. 2025 včetně seznamu jízdních řádů linek obsluhujících naši obec a příslušná pdf JŘ naleznete na webových stránkách: https://www.idsok.cz/navrhy-pripominkovani-jizdnich-radu/20250912-navrhy-zmen-na-pripominkovani-jizdnich-radu-ke-14-12-2025/.
U jízdních řádů, které v přehledu nenaleznete, zatím neevidují žádnou nutnost změny nebo úpravy, jejich podoba by tedy zůstala totožná jako loni v JŘ 2024/2025. Aktuálně platné JŘ naleznete na webových stránkách na odkazu: https://www.idsok.cz/linky/.
Připomínkovat jízdní řády můžete na emailu obce obec@krelov.cz nejpozději do 30. 9. 2025.
Česká pošta dává na vědomí, že pobočka v Křelově bude ve středu 17.09 2025 otevřena jen v době od 13.00 do 18.00 hod.
Upravená otevírací doba provozovny:
|
Den v týdnu |
Standardní HpV / Původní HpV |
Dočasné HpV / Upravené HpV |
|
PO |
11:00-12:00 13:00-18:00 |
11:00-12:00 13:00-18:00 |
|
ÚT |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
|
ST |
11:00-12:00 13:00-18:00 |
13:00-18:00 |
|
ČT |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
|
PÁ |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
8.00–12.00 13:00-15:00 |
M. Majerové 45/25
783 36 Křelov - Břuchotín
IČ: 63028255
ID dat. schránky: yrnbnbs
Pondělí: 8.00 – 12.00 - 12.30 – 17.00
Úterý: 8.00 – 12.00 - předem objednaní - ZAVŘENO
Středa: 8.00 – 12.00 - 12.30 – 17.00
Čtvrtek: 8.00 – 12.00 - předem objednaní - ZAVŘENO
Pátek: zavřeno